رئیس‌کل دادگستری استان  تشریح کرد 

998 سال زندان برای‌ باند خانوادگی قاچاق/ماجرای پرونده 152 جلدی باند بین‌المللی مواد مخدر در هرمزگان  



۷ سرکرده باند بین‌المللی مواد مخدر کشور در هرمزگان به اعدام و 58نفر نیز به حبس طولانی‌مدت محکوم شدند.این افراد به صورت خانوادگی ودریکی از روستاهای اطراف بندرعباس فعالیت می کردند.
به گزارش صبح ساحل، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در نشست خبری امروز  یکی از پرونده‌های مهم این دستگاه قضایی در استان را مربوط به باند خانوادگی قاچاق بین‌المللی مواد مخدر دانست که اعضای این باند از یک طایفه  ودریکی از روستاهای اطراف بندرعباس بودندو سالیانه حداقل  ۵۰۰ تن مواد مخدر قاچاق می‌کردند.
مجتبی قهرمانی با اشاره به اینکه در سال 98متهمان این پرونده دستگیر شدند و پس از تحقیقات مقدماتی، پرونده دو سال قبل  به دادگاه فرستاده شد و رسیدگی در دادگاه حدود 2سال به طول کشید گفت: از این باند بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر کشف شد که شناسایی بخشی از این مواد مخدر از طریق دفاتر ثبت‌شده مالی آن‌ها بود.وی این پرونده را 152 جلد و31 هزار صفحه ذکر کرد و افزود: قاضی این پرونده فقط برای قرار نهایی مجرمت بیش از  یک هزار و ۲۰۰ صفحه نوشته است. قهرمانی از ضبط و توقیف 86 ملک‌  ،۱۱۸ دستگاه خودرو، 2 فروند لنج صیادی ، 250 نفر شتر، 15کیلوگرم طلا و جواهرات از این باند خبر داد و ارزش اموال کشف‌شده را یکهزارو500 میلیارد تومان عنوان کرد. وی اظهار داشت: برای 70 متهم این باند قاچاق مواد مخدر حکم صادر شد که 7نفر از آن‌ها به اعدام و 58نفر به حبس‌های طولانی محکوم شدند؛ دو نفر فوت و3 نفر تبرئه شدند.قهرمانی جمع حبس‌های طولانی‌مدت 58 نفر را 998 سال اعلام کرد.
  

ارسال حکم اعدام سرکردگان قاچاق مواد مخدر به دیوان عالی

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان به پرونده یک باند دیگر خانوادگی  قاچاق مواد مخدر دریکی از محلات بندرعباس اشاره کرد که از این باند  ۴۰ کیلوگرم طلا ، خانه و خودروهای  لوکس ، ۳۲ کیلوگرم هرویین کشف شد. قهرمانی گفت: در این رابطه حکم اعدام برای 10 نفر سرکرده این باند صادر که  برای فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال‌شده است.
  

دستگیری انتشاردهندگان سؤالات آزمون وکالت در استان

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه این نشست از دستگیری 2 نفر دراستان در ارتباط با انتشارسوالات آزمون وکالت خبر داد که پرونده این متهمان تحویل دستگاه قضایی  تهران شده است. قهرمانی در خصوص پرونده دستگیری 10 نفر از اعضا باند جعل مدارک و گواهی مهارت گفت: این باند اقدام به جعل  یک هزار و 850 مدرک تحصیلی کرده بودند که هم‌اکنون در حال تحمل حبس در زندان هستند.
  

صلح و سازش 56 هزار پرونده شورای حل اختلاف

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان از صلح و سازش 56 هزار فقره پرونده شورای حل اختلاف استان خبر داد و گفت: در طی یک سال گذشته  120هزار پرونده وارد شورای حل اختلاف استان شده است که از این تعداد 56 هزار فقره قابل صلح و سازش بودند که 25 هزار فقره منجر به سازش شدند. قهرمانی افزود: 448 نفر زندانی پرونده‌های شورای حل اختلاف آزاد شدند. وی یادآور شد:  33 پرونده قصاص در سال گذشته و 3 مورد نیز در امسال بخشیده شدند.
  

عفو یک هزار و ۴ نفر زندانی

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان از صدور عفو یکهزار و ۴ نفر زندانی در سال گذشته مطالبی عنوان کرد.قهرمانی گفت: سال گذشته به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هزار ۸۰۰ زندانی در کشور مورد عفو قرار گرفتند که هزار و ۴ نفر مربوط به استان هرمزگان بود . وی ادامه داد:بیش از دو و سوم افراد مورد عفو کشور در استان هرمزگان بودند یعنی ازهر ۵ نفر زندانی  یک نفر مشمول عفو شدند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها